Sony α NEX-5 + E 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α NEX-5 + E 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

browney 22-12-2011

camera nu 2 weken in bezit. De aller eerste foto verbaasde me zo scherp en bij weinig licht (schemerlamp) echt mooi. Instelling via het menu is even leren maar is makkelijk.Degelijkheid voelt goed aan enqua gewicht valt het wel mee. De balans is ook even wennen maar de grip is goed

browney 10-04-2012

de camera wat uit geprobeerd, maar echt super.De foto`s zijn van goede kwaliteit en haar scherp. Had eerst een nikon coolpix s610 maar de sony is vele malen beter. Heb eigenlijk geen min punten. Foto van je zelf maken is ook heel gemakkelijk, de verdikking ligt goed in je hand. dus al met al een super aankoop deze sony.

Inge-b 12-04-2011

Super camera! Handig formaat en niet zwaar, maar voelt nog steeds als een stevig apparaat. Erg handig menu en alle opties die nodig zijn om een goede foto mee te kunnen maken. ook het kantelbare scherm is handig.
Ben er erg blij mee!

dani jesse 22-12-2010

Hallo allemaal,

voor het eerst ook maar een review schrijven bij een produkt wat ik heb aangeschaft: de sony nex 5
superlicht en makkelijk in gebruik. Het menu werkt simpel en is ook leuk om door heen te lopen, de knoppen reageren direct op de handeling.
Ik heb er twee lenzen bij de 16mm en de 17-55mm.
voor de zomervakantie wil ik graag de 17-200mm nog hebben maar vind deze nu nog te veel geld.

daar koop je een hele nieuwe spiegelreflex voor.
Ik ben ooit begonnen met de canon 350D,
canon 20D, mark II N (hobby werd beroep) als tweede camera toen de canon 5 D. Na aantal jaren overgestapt op fuji en nikon 300D. Beroep werd weer hobby...
Toen de Nikon D90 met de nodige lenzen.

Voordeel van deze merken: prachtige foto`s met de juiste lenzen (17-55mm 2.8).
Nadeel: zwaar en een hoop gesleep, vooral ook in combinatie met externe flitsers.

Dit jaar op vakantie was ik het zat. Alse enigste (enige) liep ik op het strand te zeulen met al deze apparatuur (soms ook nog 70-200mm lens mee...).
Wel prachtige foto`s maar was het zat steeds zo`n groot ding te moeten dragen en daarmee alle aandacht te krijgen (voor het gevoel dan...)

alles weg gedaan en nu de Sony nex 5.
wat ik al zei: lekker licht en tevreden met de foto`s.
Niet zo mooi als met de nikon d90 in combinatie met externe flitser.
Maar wel dik tevreden voor het vastleggen van het moment.
Met de 16 mm past de camera in mijn binnenzak.

nog een voordeel: filmen ! dit kan deze camera uitstekend ! ook met weinig licht ! je kan de belichting makkelijk instellen en zo mooie filmpjes maken bijvoorbeeld nu met de donkere dagen voor kerst.

kwaliteit van de filmpjes zijn echt goed ! en het is makkelijk dat je twee in 1 hebt.
Raad dan wel een grotere geheugenkaart aan.
Buiten overdag maak je met deze camera ook prachtige foto`s.
Maar dat kan bijna iedere camera wel met voldoende licht.

ook heb ik een extra accu er bij. Door het vele terug kijken van de foto`s en filmpjes (want dat ga je toch doen....) gaat de accu sneller leeg.

Kortom:
-fijne camera met mogelijkheden van spiegelreflex door het kunnen wisselen van lenzen.
-makkelijk menu
-ligt lekker in de hand
-erg licht, geen gesleep met vele spullen en veel gewicht.
-leuk dat je er ook mee kunt filmen
-kwaliteit filmpjes erg goed !
-kwaliteit overdag foto`s ook mooi.

leuk spelendingetje en ik kijk al uit naar de zomer om nog meer prachtige foto`s te kunnen maken !

only sony !

mar50 01-12-2011

hallo hoe is het met de zoom gesteld. hoeveel zoom heeft hij en kun je echt ver weg inzoomen gr m

fccg1552 03-09-2010

Enkele weken nu in mijn bezit, maakt mooie scherpe fotos onder verschillende omstandigheden. veel opties welke eenvoudig zijn te achterhalen en bedienen. Accu problemen heb ik niet gaat lang mee. Optie om te filmen daar ben ik veel mindere over te spreken, kwaliteit is schokkerig en beeld ziet er niet erg natuurlijk uit. op het moment van zoom schiet het beeld echt alle kanten uit. Ga nu maar proberen om te fimen met een driepoot kijken of dat beter is.

HaroldG 30-12-2011

En hoe is het met het afspelen van de film op je PC?
Ik krijg hem nauwelijk gedownload ( XP ) en het afspelen gaat zeer onregelmatig. De handleiding geeft nauwelijks ondersteuning voor film.

Harold 30-12-2011